Üye Girişi
Kullanıcı :
Şifre :
 
Şavşat.com'a Üye
Değil misiniz ?


Köşkidekiler

Son 25 Üye

Ramazan Yıldırım

Tekin Acı

Seyfettin Özışık

Yaşar Temur

Nuran Aydın

Kadir Yalciner

Şenol Boz

Erdem Altun

Onur Geçkin

Zeki Ekinci

Selçuk Özgür

Mehmet Çiçek

Şeyma Dede

Naim Gümüş

Özbay Demir

Gizem Yazar

Nurbay Demir

ibrahim Büyük

Gökhan Durmuş

Nurbay Gül

Erkan Yılmaz

Nehir Kübra Avcı

Selçuk Gündüz

Ali Osman Yıldız

Özgür Çelik

AnaSayfa
Kültür ve Sanat
Duvar Gazetesi
Haber/Güncel
Mesaj Tahtası
Foto Galeri
iletişim
Şavşat ve Şavşatlılar Rehberi
Şavşat ve Turizm
Şavşat ve Medya

Bugün
17 Aralık 2017 13:08

Fuat Yüksek - Foto Galeri

1880 li Yıllar
Tibet Katedrali
Tibet Katedrali
Tibet Katedrali
Tibet Katedrali
Tibet Katedrali
Tibet Katedrali
Tibet Katedrali
Tibet Katedrali

TARİHİ YAZARKEN GERÇEKLERİ YOKETMEK

Çoğu zaman bölgemiz hakkında Gürcü, Türk ve Ermeni resmi tezleri çarpıtıcıdır. Aşot Kuhi, Bagratlıdır. Tarihçilerce Bagratlıların Ermeni oldukları genel kabuldür. Katedralin yapıldığı döneme ait Şavşet vadisinde gürcü varlığı nedir ki? O tarihte Ermeni ve Meskhetiler dışında vadide gürcüler var mı? Sonraki yüzyılda misafirleri konumundaki Gürcü kralı anısına katedralin yapılması bazı bilgilerin abartısından-yorumundan öte anlamlı olamaz. Katedral Ermeni Ekümenliği gibi bir Ortaçağ misyonudur. Gürcülerin tüm bölgeyi geçmişte kadim gürcü sayma tezleri tarihi düzleyicidir. Döneminde siyasal egemen olan ermeni faktörüdür Meskheti ve Yahudi faktörler bir başka boyuttur. Kilisenin her köşe taşı ekümenliğin, eski tüm dinleri kapsayıcılığın izlerini verir bize. Sonradan katedrale yapılan ekler-ek yapılar, Tamara Kitabesi yada diğer gürcü faktörler istilalara karşı Ermeni-Gürcü ittifakının-birlikte yaşam savaşının izlerini taşır. Bu tarihi gerçekler, Katedralin-Tibetin tarihteki rolünü Gürcüleştirmenin araçları değildir.

  

SAVSAT.COM un kayıtlı 6771 üyesi bulunmaktadır.


Öneri ve İstekleriniz | Çağrı | Katılım ve Katkı | Kullanım Şartları